top of page

ווסתי גז Co2

עודכן: 20 באפר׳ 2023

אחד מפריטי הציוד שהם חובה במערכת מזיגת בירה ביתית הוא וסת גז. זה נכון גם למערכת מזיגה קטנה בבית. המעוניינים בבניית מערכת מיני, או מערכת ניידת, יהיו מעוניינים פעמים רבות בעבודה עם בלון גז קטן של מערכות סודה כגון בלון של סודה סטרים.

שימושים קלאסיים לוסת ובלון פד"ח קטן

גיבוי

בעלי מערכות מזיגה ביתיות מכירים את הבעיה היטב: בלוני גז נגמרים תמיד בתזמון הלא מתאים. בי אם מדובר בדליפה או פשוט בבלון שנגמר, מילוי גז הוא פעולה שתמיד לוקחת כמה ימים. היכולת לעבור מיד לבלון גז משני עם וסת מתאים מוסיפה המון גמישות ושלווה. בייחוד בפעמים ההן שנגמר הגז רגע לפני אירוח.

מזיגת חבית נוספת בלחץ שונה


מבשלי בירה בעלי מערכת מרובת ברזים עומדים בפני הדילמה: כמה וסתי גז להרכיב במערכת? את מרבית סגנונות הבירה ניתן למזוג ולהגיז באותה רמה וזה יהיה קביל מבחינה סגנונית, אך לעיתים יש צורך למזוג בירה אשר רמת הגיזוז שלה שונה משמעותית: גבוהה מאוד או נמוכה מאוד, כמו בסגנונות החיטה הבווארית או סטאוט אנגלי, בהתאמה. בשביל אותן פעמים בודדות לא תמיד מומלץ לרכוש וסת גז בעל מספר רב של וסתים משניים. במצבים כאלה, ניתן פשוט לחבר לחבית הספציפית בלון גז ווסת קטנים ולהינות ממזיגה אידיאלית של אותה חבית, ללא צורך בשינוי מהותי למערכת המזיגה.

מזיגה בשטח

אין הרבה מבשלי בירה ביתית שלא רוצים לקחת את הבירה שלהם איתם למקומות. כשמבקבקים - זה קל. אבל כשעובדים עם חביות, זה פתאום נהיה מורכב. חביות מיני הן אופציה שקיימת, אבל איך אמורים למזוג אותן? הרי אף אחד לא רוצה להיסחב עם בלון הגז הגדול שלו לעל האש או מסיבה - זה גם מסורבל וגם מסוכן. במצב כזה - טוב שיש וסת גז קטן ובלון גז של סודה סטרים שאפשר לקחת בקלילות בתיק. כשזה גדול ומסורבל - כנראה שלא תעשו את זה יותר מדי, אבל כשזה קטן, נגיש ונוח - אז באמת כיף לקחת איתנו בירה לאירועים ומפגשים חברתיים.

תפעול פעולות במבשלה הביתית

מבשלי בירה ביתית המשתמשים בחביות, וגם כאלו שלא, נוקטים בדרך כלל את מירב המאמצים כדי להמנע מחשיפה של הבירה לחמצן, לאחר תום התסיסה. זה, לרוב, כרוך בהעברות הנוזל ממיכל למיכל בעזרת פחמן דו-חמצני, וכמובן מילוי המיכלים האלה בגז מראש. את כל הפעולות הקטנות האלה אפשר לעשות בעזרת הוסת הגדול שלכם. כמובן, הדבר יצריך להביא כל מיכל וכל חיבור אל הבלון. לא מאוד נוח. היכולת להשתמש בנוחות בבלון גז קטן הנאחז ביד, וקל לניוד בהחלט מקלה על פעולות במבשלה והופכת את חווית העבודה להרבה יותר נעימה לביצוע. גם כאן - אם זה קל ונוח - סביר שתעשו את זה יותר, ויותר בהנאה, מאשר אם זה מסורבל.

מערכת מזיגה ביתית – גם אם חשבת שאין לך מקום

מבשלי בירה רבים מעוניינים להפסיק לבקבק ולעבור לעבוד עם חביות. אבל, למרבה הצער, לא לכולם יש מקום למערכת מזיגה בגודל מלא. כיום ניתן להשיג חביות קטנות בשלל נפחים, והחלום לבניית מערכת מזיגה קטנה הולך ונהיה פרקטי עבור רבים. אז מקררים קטנים וחביות קטנות קל להשיג, ובשלב זה מה שנשאר כדי לבנות מערכת קומפקטית הוא לדאוג לבלון גז קטן וווסת קטן. מערכת מזיגת בירה קטנה שתשב על השיש? קרובה ממה שחשבתם.

וסת קטן לבלוני סודהסטרים של חברת Oxyturbo איטליה

מאפיינים טכניים

משקל: 0.49~ ק"ג

חיבור צנרת: מגיע עם חיבור בסגנון john guest בקוטר 3/8" המתאים לצנרת PE או למחבר JG Barb המאפשר הלבשה של צנרת גמישה.

חיבור גז: מתאים לבלוני SodaStream. תבריג 21-6 ACME 2G.

שעונים: שני שעוני לחץ – לחץ בבלון (עד 250 BAR) ולחץ עבודה (עד 10 BAR).

כוונון: שליטה על לחץ הגז לעבודה בעזרת ברז הברגה.

יתרונות

איכות

לחצים וגזים הם לא עניין שיש להקל בו ראש.

הוסת, תוצרת חברת Oxyturbo האיטלקית, עומד בתקנים וכן עובר אישור של מכון התקנים הישראלי.

המוצר עשוי מחומרי גלם איכותיים, ברמת גימור גבוהה.

נוחות שימוש

וסת זה נוח מאוד לשימוש, והוא אינטואיטיבי וברור גם למי שלא מכיר או השתמש בוסתי גז בעבר.

החיבור לבלון הגז מתבצע על ידי הברגה ישירה, ואינו מצריך שימוש בכלים או מפתחות על מנת להדק את ההברגה. חיבור וניתוק הצנרת בעזרת מחבר מהיר ג'ון-גסט הוא מהיר ונוח.

יתרון גדול של מוצר זה על פני מוצרים מתחרים הוא שני שעוני הלחץ. בניגוד לוסתים המציגים לחץ עבודה בלבד, על פני שעון אחד, וסת זה מציג גם את הלחץ בבלון וגם את יתרת הגז. אמנם השעון הנוסף מגדיל את פרופורציות המכשיר ואת משקלו, אבל היתרון שהדבר מספק שווה את זה והוסת עדיין קטן, קומפקטי ונייד.

ברז השליטה המאפשר כוונון של הגז נע בחופשיות ובאופן קל לשליטה, ואינו נתקע או קופץ.

הבדיקות נעשו גם בטמפ' החדר, גם בתנאי מקרר הקרובים לאפס וגם בתנאי שטח. בכולם השימוש בוסת היה נוח וקל, על אף שחששתי משינוי בתכונות עקב התכווצות בקור או התרחבות בשמש (של מתכות ופלסטיקים) או מחול ולכלוכים שעשויים היו לחדור.

הברגת הוסת מתאימה בדיוק לבלוני סודהסטרים (חדשים) ואינה דולפת או לא מתברגת עד הסוף, בעיה שעשויה לצוץ בוסתים מאיכות ירודה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page